dissabte, 26 de juliol del 2008

Inventari d’afectes perduts


Una lectura d’estiu ha estat Inventari d’afectes perduts de Sara Bailac (II Premi de Poesia Joan Perucho Vila d’Ascó 2007, Editorial Meteora). Primer de tot et sorprèn el format: poemes en prosa. Després un estil lleuger, àgil i ple de recursos d’aparent senzillesa sota el fil argumental de l’amor, de la relació amb l’amant que apareix amb el nom d’Apol·lo. La distància, l’absència, el record, el retrobament, la passió... es van fent presents al llarg del poemari.
El llibre se’ns presenta dividit en quatre blocs que corresponen amb les quatre fases de la lluna: creixent, plena, minvant i nova.
Sara Bailac ens regala expressions com:
Apol·lo, la vida ens sembla el record amargant de les
teves dolçors.

Enamorar-te de nou deu vegades cada sis minuts no és
excedir-se.

Estic atrapada entre el mai i el sempre.

El món deserta de nosaltres i només sabem respondre’l
amb petons.


En el pròleg del llibre, Hèctor Bofill situa la poeta de Tàrrega en la nòmina de poetes joves –és nascuda el 1986- que pel seu nivell seran referència en la poesia catalana del futur. Per cert, Sara Bailac disposa d’un bloc que actualitza constantment amb el nom Realitats i miratges.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja fa uns dies en vaig acabar la lectura i en vaig quedar gratament sorprès. Molt recomanable. La sorpresa va ser encara més gran quan m’he adonat que he compartit entorns, ciutat i escola amb l’autora.

Gerard

PD: Gràcies per continuar sent el meu referent en tot allò que passa a la Ribera d’Ebre.

Josep M. Raduà ha dit...

Hola Gerard!
gràcies per continuar amb les teues visites al Rogle.
Molts records!

Anònim ha dit...

Gràcies, Josep Maria, pel teu comentari del llibre. Celebro que l'hagis gaudit. :)

Per cert, el comentari d'en Gerard m'ha deixat ben intrigada.

Una abraçada!